با سیصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

شهر باخموت اوکراین در آستانه سقوط /درخواست و اصرار اوکراین برای دریافت بمب‌های خوشه‌ای از آمریکا/ تلفات ۵ برابری نیرو‌های روس در باخموت

سیصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۵
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 07 March 2023
|
17356 بازدید
|

شهر باخموت اوکراین در آستانه سقوط /درخواست و اصرار اوکراین برای دریافت بمب های خوشه ای از آمریکا

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه یک جنگنده سوخوی ۲۴ اوکراین را سرنگون کرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۰۱:۴۵

 ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه گزارش داد هواپیمای نیروی هوایی روسیه یک جنگنده سوخو ۲۴ نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی شهرک دروژکوفکا در جمهوری مردمی دونتسک سرنگون کرد. 

به گزارش"اسپوتنیک", سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای روس توانسته‌اند چندین دستگاه تانک, توپخانه‌های هویتزرام ۷۷۷ ساخت آمریکا و سایر تجهیزات ارتش اوکراین را منهدم کنند.

اوکراین نقش خود را در حمله به لوله گاز نورد استریم رد کرد
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۲۲:۴۴

میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، دست داشتن کشورش در حملات خرابکارانه سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم ۲ را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری "تاس", وی در حساب توییتری خود نوشت: اوکراین ارتباطی با حادثه دریای بالتیک ندارد و در مورد گروه‌های خرابکار طرفدار اوکراین نیز هیچ اطلاعاتی ندارد.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی این کشور خرابکاری در خط لوله نورد استریم را به گردن گروه حامی اوکراین انداخته‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد اطلاعات جدید بررسی شده توسط مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که هیچ مدرکی که نشان دهد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یا مقامات ارشد او در این عملیات نقش داشته‌اند یا اینکه عاملان به دستور مقامات دولتی اوکراین این حمله را انجام داده‌اند، وجود ندارد.

سازمان ملل: گوترش برنامه ای برای سفر به روسیه ندارد
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۲۱:۳۷

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد که اکنون در لهستان به سر می برد، فردا چهارشنبه در کی یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تنها سفر به کی یف را در دستور کار خود دارد.

حق در پاسخ به اینکه آیا گوترش قصد سفر به روسیه را نیز دارد؟ گفت: اطلاع رسانی دیگری برای سفرهای دیگر وجود ندارد.

این سومین سفر گوترش به اوکراین در یک سال گذشته است. دبیرکل سازمان ملل متحد در حال حاضر در لهستان بسر می برد و بعدازظهر پنجشنبه به نیویورک بازخواهد گشت.

گوترش  در نشست شورای امنیت به مناسبت نخستین سالگرد جنگ اوکراین در حالیکه غرب همچنان تسلیحات بسیاری برای کی یف ارسال می کند، با بیان اینکه تاکنون صلح هیچ شانسی نداشته است، گفت: اکنون سلاح صحبت می‌کند در حالیکه دیپلماسی و پاسخگویی راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار است.

لهستان ۱۰ تانک لئوپارد به اوکراین ارسال می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۹:۲۹

 ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان روز سه‌شنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی از ارسال ۱۰ فروند تانک لئوپارد ۲ به اوکراین خبر داد.

لهستان اعلام کرده است که این تانک‌ها تا اواخر هفته جاری در اختیار کی‌یف قرار داده می‌شود.

بلاشاک گفت: چهار فروند تانک‌ لئوپارد پیش از این به اوکراین ارسال شده و ۱۰ فروند دیگر نیز طی روزهای آینده ارسال خواهند شد.

وی در آستانه سفر به استکهلم برای حضور در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا این خبر را اعلام کرد.

وزیر دفاع لهستان گفت: قرار است در این رابطه با بوریس پیستریوس وزیر دفاع آلمان مذاکره کنیم؛ بحث اساسی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، در دسترس بودن کم قطعات یدکی تانک‌های لئوپارد است.

وی افزود: این مشکل در درجه اول توسط صنعت تسلیحات آلمان قابل حل و لهستان نیز آماده تولید چنین قطعاتی است.

کمک نظامی پکن به روسیه مشابه فروش سلاح آمریکا به تایوان است
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۶:۱۵

 کین گانگ، وزیر خارجه چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در فروش سلاح به تایوان، گفت که درک نمی‌کنیم که چرا آمریکا قادر به تامین تسلیحاتی تایوان است اما چین نمی‌تواند به روسیه سلاح بدهد؟!

گانگ در نشستی مطبوعاتی در حاشیه چهاردهمین کنگره ملی خلق چین، گفت: مردم چین یک پرسش منطقی دارند؛ «چرا آمریکا وقتی صحبت از اوکراین می‌شود، درباره تمامیت ارضی و حاکمیتی داد و قال می‌کند اما وقتی پای تایوان در میان است، به تمامیت حاکمیتی و ارضی چین احترام نمی‌گذارد؟

وی افزود: چرا آنها از یک طرف از چین می‌خواهند که برای روسیه سلاح تامین نکند و در سوی دیگر، مدت‌هاست که با نقض توافق ۱۷ آگوست (۱۹۸۲)، همچنان به تایوان اسلحه می‌فروشد؟

به گفته وزیر خارجه چین، آمریکا باید در مساله تایوان، به تمامیت حاکمیتی و ارضی چین به عنوان اساس روابط پکن-واشنگتن، احترام بگذارد.

مقامات آمریکایی به‌تازگی مدعی شده‌اند که چین در نظر دارد تا برای روسیه سلاح تامین کند. پکن این ادعا را رد کرده و علاوه بر این، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً با رد ادعاها درباره برنامه چین به منظور تامین تسلیحاتی روسیه، گفت که هیچ نشانه‌ای درباره این موضوع وجود ندارد.

پکن جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا از جمله فروش سلاح به این جزیره را نقض اصل «چین واحد» قلمداد می‌کند.

شویگو: اوکراین مردم خود را فدای رضایت غرب می کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۶:۱۵

وزیر دفاع روسیه از افزایش شمار تلفات نظامیان اوکراین در نبرد با این کشور خبر داد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که میزان تلفات سربازان اوکراین در ماه فوریه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه در کنفرانسی مشترک با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: رشد قابل توجهی در تلفات پرسنل نیروهای مسلح اوکراین رخ داده است. تنها در ماه فوریه، آنها بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با ماه قبل نیرو از دست داده اند و به طور کلی تلفات آنها به بیش از ۱۱ هزار سرباز رسیده است.

شویگو در ادامه افزود که موضوع تعجب آور این است که چگونه رژیم کی یف به مردم خود اهمیت نمی دهد و برای خشنود کردن طرف غربی به بهای جان انسان ها عمل می کند.

وزیر دفاع روسیه در عین حال یادآور شد که همچنان حفظ جان و سلامت نظامیان و غیرنظامیان اولویت نیروهای مسلح روسیه است.

وی تاکید کرد که نیروهای روسی به انجام ماموریت های نظامی خود به عنوان بخشی از عملیات ویژه در اوکراین ادامه خواهند داد.

شویگو در بخشی از اظهارات خود به بخشی از استراتژی آمریکا برای شکست روسیه با توسل به تسلیحات نظامی اشاره کرد و گفت افزایش ارسال تسلیحات به کی یف اما دستاوردی در میدان نبرد نصیب اوکراین نکرده است.

کرملین: آمریکا برای تداوم جنگ اوکراین تلاش می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۶:۱۴

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) بار دیگر به تمایل شدید دولت آمریکا به تداوم جنگ در اوکراین اشاره کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، درباره وضعیت جنگ در اوکراین گفت: «هیچ پیش شرطی برای انتقال وضعیت اوکراین به مسیری صلح‌آمیز وجود ندارد و ما با عملیات ویژه نظامی به اهداف خود می‌رسیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره ادعای مقام‌های آمریکایی درباره انجام اقداماتی برای صلح در اوکراین تصریح کرد: «واشنگتن خواهان پایان دادن به جنگ در اوکراین نیست و تمام تلاش خود را برای ادامه آن انجام می‌دهد».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه به موضع چین در مورد وضعیت اوکراین اهمیت زیادی می‌دهد، درباره طرح صلح پکن برای جنگ توضیح داد: «ما به تمام ملاحظات همکاران در پکن توجه جدی داریم».

طبق این گزارش، پسکوف در ادامه تاکید کرد: «روسیه هیچگونه سقف قیمت نفت را که توسط گروه ۷ تصویب شده است به رسمیت نمی‌شناسد و به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که آسیب نبیند».

وی درباره تعیین سقف قیمتی برای نفت و گاز روسیه توسط کشورهای غربی ادامه داد: «کشورهای گروه ۷ سقفی برای قیمت نفت تعیین می‌کنند اما در واقع بر اساس سطح قیمت‌های بازار، هیچ سقفی وجود ندارد».

تلفات 5 برابری نیروهای روس در باخموت
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۶:۱۳

یک مقام نظامی ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد اطلاعات ناتو تخمین می‌زند که به ازای هر سرباز اوکراینی که در دفاع از باخموت کشته شده، نیروهای روسیه دستکم متحمل پنج کشته شده‌اند. 

این مقام ناشناس ناتو مدعی شد که نسبت پنج به یک، برآورد آگاهانه بر اساس اطلاعات است. به نوشته سی‌ان‌ان، «به‌رغم این نسبت مطلوب، آن‌ها (مقام‌های اطلاعاتی ناتو) همچنین گفتند که اوکراین در دفاع از این شهر متحمل تلفات و خسارات قابل‌توجهی شده است». 

طبق این گزارش، مقامات اوکراینی بارها ادعا کرده‌اند که در تلاش مسکو برای تصرف باخموت، تلفات و خسارات سنگینی به روسیه وارد می‌کنند. 

ارتشبد الکساندر سیرسکی فرمانده نیروهای زمینی اوکراین یکشنبه بعد از بازدید از باخموت گفت که «مدافعان خسارات قابل‌توجهی به دشمن وارد کردند، تعداد زیادی خودرو را منهدم کردند، بهترین واحدهای تهاجمی (گروه) واگنر را مجبور به جنگ کردند و پتانسیل تهاجمی دشمن را کاهش دادند». 

شهر باخموت اوکراین در آستانه سقوط 

یکی از نظامیان اوکراینی در شهر «چاسف یار» حدود ۱۰ کیلومتری غرب «آرتیومفسک» (باخموت) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه با توجه به پیشروی‌های روسیه پیش‌بینی کرد که شهر «باخموت» سقوط خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، به رغم آن‌که دولت اوکراین اصرار دارد، نیروهای مسلح این کشور همچنان به دفاع از شهر باخموت ادامه می‌دهند، شواهد از عقب‌نشینی قریب‌الوقوع ارتش اوکراین از این شهر حکایت دارد.

یک اپراتور تانک در ۱۰ کیلومتری غرب باخموت به خبرگزاری فرانسه گفت: «باخموت سقوط خواهد کرد. ما تقریباً‌ محاصره شدیم. یگان ها به تدریج در گروه های کوچک در حال عقب نشینی هستند.»

بر اساس این گزارش، این مرد ادعا کرد که جاده آسفالت نشده‌ای که دو شهرک را به هم وصل می‌کند، تنها جاده ای است که از حملات روسیه نسبتاً ایمن است. وی هشدار داد، اگر خودروهای زرهی اوکراین در باتلاق گرفتار شوند، این خودروها به سادگی هدف توپخانه‌های روسیه قرار خواهند گرفت.

این خبرگزاری همچنین به مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده اشاره نمود که اخیراً ارزیابی کرده که کی‌یف در حال انجام یک عقب نشینی تاکتیکی محدود از شهر است که می‌تواند به عقب نشینی استراتژیک منتهی شود.

روز گذشته (دوشنبه)، کی‌یف اعلام کرد، علیرغم تلفات سنگین گزارش شده از دو طرف، به تقویت موقعیت خود در باخموت ادامه خواهد داد. دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، از تصمیم برای دفاع از باخموت حمایت کرده است. این در حالی است که روزنامه آلمانی «بیلد» به نقل از منابع آگاه در کی‌یف گزارش کرد، زالوژنی هفته‌ها قبل به زلنسکی دستور عقب‌نشینی از باخموت را داده بود که با مخالفت رئیس‌جمهور اوکراین روبه رو شده بود.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» برخی از بهترین یگان‌های ارتش اوکراین در ماه های اخیر در حوالی باخموت در درگیری با نیروهای روسیه از بین رفته‌اند و این نگرانی وجود دارد که توانمندی ارتش اوکراین برای ضدحمله در بهار و تابستان به شدت تضعیف شود.

یکی از فرماندهان نظامی اوکراین به وال استریت ژورنال در این خصوص گفت: «در این‌جا ما بیش از حد از پتانسیل تهاجمی خود که برای روزهای سیاه اوکراین نیاز داریم، استفاده می‌کنیم.»

مقام‌های آمریکایی اهمیت باخموت را برای اوضاع نظامی در دونبال ناچیز می‌دانند، به گونه ای که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته گفت که شکست احتمالی اوکراین، «ضرورتاً‌ به معنای این نیست که روسیه جریان این نبرد را تغییر داده است.»

با این‌ حال، طبق گزارش‌های رسانه‌ای، زلنسکی نگران ضربه‌ روحی است که در نتیجه سقوط باخموت وارد شود؛ بنابراین، اهمیت نمادینی برای این شهر که قلعه اوکراین نامیده، قائل است.

پیشتر هم ارتش اوکراین و موسسه مطالعات جنگ تأیید کردند نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند. طبق گزارش‌ها، با پیشروی نیروهای روسیه در باخموت، ناامیدی در میان مقام‌های اوکراینی برای حفظ این شهر رو به افزایش است.

روسیه اعلام کرده تسلط بر باخموت راه را بر کنترل کامل بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

درخواست و اصرار اوکراین برای دریافت بمب های خوشه ای از آمریکا

 رویترز به نقل از دو تن از قانونگذاران آمریکایی نوشت: اوکراین درخواست خود از آمریکا را برای دریافت مهمات خوشه ای جنجال برانگیز گسترش داده و خواستار بمب های خوشه ای قابل استفاده برای پرتاب از پهپادهاست.

 رویترز نوشت: کی یف از اعضای کنگره خواسته است کاخ سفید را برای تصویب ارائه چنین سلاح هایی تحت فشار قرار دهند؛ اما به هیچ وجه مطمئن نیست که دولت بایدن آن را تایید کند.

مهمات خوشه ای که در بیش از ۱۲۰ کشور استفاده از آنها ممنوع است، معمولا شمار بسیاری از بمب های کوچکتر را آزاد می کند که می تواند در یک منطقه وسیع تر باعث کشتار و تهدید غیرنظامیان شود.

جیسون کرو و آدام اسمیت، دو عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه گفتند، اوکراین به دنبال بمب خوشه ای MK-۲۰ است که می تواند مواد منفجره را از روی پهپادها پرتاب کند. آنها گفتند که اوکراین علاوه بر این نوع بمب خوشه ای، خواستار گلوله های خوشه ای توپخانه ۱۵۵ میلی متری است که این کشور از قبل درخواست کرده بود.

این دو قانونگذار آمریکایی گفتند که مقام های کی یف در کنفرانس امنیتی مونیخ که ماه گذشته برگزار شد، از اعضای کنگره خواسته بودند کاخ سفید را برای تایید چنین بمب هایی تحت فشار بگذارند.

براساس این گزارش، اوکراین امیدوار است که مهمات خوشته ای باعث برتری این کشور در جنگ با نیروهای روسی در شرق اوکراین شود.

بمب های خوشه ای MK-۲۰ با هواپیما حمل می شوند و در اواسط پرواز باز می شوند و بیش از ۲۴۰ بمب کوچک را آزاد می کند.

اسمیت، قانونگذار ارشد دموکرات عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت ارتش اوکراین بر این باور است که این مهمات خوشه ای، قابلیت نفوذ زرهی بهتری نسبت به مواد منفجره پرتابی از پهپادها دارند.

رویترز نوشت: اوکراین با کشوری که از نظر قدرت نظامی و تسلیحاتی در موضع برتری قرار دارد، می جنگد و تاکنون از پهپادها به صورت عمده برای عملیات نظارتی و پرتاب مواد منفجره بر روی نیروهای روسی استفاده کرده است.

شرکت تکسترون سیستمز (Textron Systems‌) آمریکا تولید MK-۲۰ را در سال ۲۰۱۶ پس از توقف فروش آنها به عربستان سعودی متوقف کرد، اما یکی از دستیاران کنگره گفته که آمریکا بیش از یک میلیون از آنها را در انبارهای نظامی خود دارد.

از زمان آغاز درگیری ها در اوکراین، مقام های کی یف درخواست هایی برای ارسال تسلیحاتی از آمریکا از جمله موشک اندازهای هاماراس، باتری های پدافند هوایی پاتریوت و تانک های آبرامز داشته که این تسلیحات را دریافت کرده؛ هر چند آمریکا ابتدا از ارسال آنها خودداری نموده بود، مهمات خوشه ای گامی فراتر برای دولت و برخی از اعضای کنگره است.

مخالفان استفاده از مهمات خوشه ای چنین استدلال می‌کنند که وقتی بمب‌ها پراکنده می‌شوند، می‌توانند غیرنظامیان را از پا درآورند و آثار آن برای سال‌ها پس از پایان درگیری، خطراتی به دنبال خواهد داشت.

بر اساس توافقی در سال ۲۰۰۸ تولید، استفاده و انبار مهمات خوشه ای منع شده است. این توافق را ۱۲۳ کشور از جمله بیشتر کشورهای عضو ناتو تصویب کرده اند؛ اما آمریکا، روسیه و اوکراین از ملحق شدن به آن خودداری می کنند.

بر اساس اسناد بودجه، ارتش آمریکا سالانه بیش از ۶ میلیون دلار برای از رده خارج کردن گلوله های توپخانه خوشه ای ۱۵۵ میلی متری و سایر مهمات قدیمی تر هزینه می کند.

روسیه: تسلیحات غرب باعث موفقیت اوکراین نمی‌شود

سرگئی شویگو امروز سه‌شنبه در جلسه با سران نیروهای مسلح روسیه گفت: حمایت ناتو از کی‌یف منجر به موفقیت نیروهای اوکراینی در میدان جنگ نمی‌شود، بلکه برعکس، یک افزایش قابل توجه تلفات در میان کارکنان نیروهای مسلح اوکراین به وجود می‌آید.

وزیر دفاع روسیه افزود که تنها در ماه فوریه، تلفات اوکراین تا ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل آن افزایش پیدا کرد و از مرز ۱۱ هزار تن گذشت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۶
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
مگر خدا خودش به روسها در جنگ نابرابر کمک کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
خدا به ظالمين و متجاوزان كمك نمى كند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
مگر‌ روسهای‌ کثیف‌ خدا هم دارند‌ ؟؟؟؟
شماها‌ خجالت‌ نمی کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اقازاده ها به اسپانیا و ایتالیا و چین و مالزی و روسیه فرار نمی کنند به امریکا و کانادا می روند چون تنها کشوری که نه اخلاق می شناسد نه قانون دارد و تنها پول در انجا معیار همه چیز است امریکاست و کانادا هم دم امریکاست یک طفیلی بی خاصیت‌ ... انوقت یک عده هموطن ساده لوح یقه روسیه را چسبیده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
فعلا که هیمارس و هارپون و جاولین پدر روسیه رو درآورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
فعلاً که ترکیب پهپاد شاهد و اس 400 و سو35 پدر امریکا رو به خاک سیاه نشونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
آمریکای شیطان جنایتکار نابود خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
امریکا از ظرفیت تهاجمیش تا به امروز به دلیل توانایی اتمی روسیه و احتمال استفاده از سلاح اتمی، استفاده نکرده بودجه نظامی امریکا به صورت علنی ۷۰۰ میلیارد دلار هست و
سایر هزینه های نظامی به یک بیلیون دلار هم میرسه و تمامی کمک های نظامی امریکا به اوکراین به پنجاه میلیارد دلار هم نمیرسه که این یعنی کمک های امریکا یک بیستم ظرفیت نظامی یکساله اون هم نمیشه و تا بحال به جز تانک صرفا سلاح های دفاعی و قدیمی به اوکراین تحویل داده منطقی اینه که روسیه خودش رو نابود کرد و تا سال اینده قطعا شکست میخوره شک نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اوکراین پیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
بله اوکریان شاید در خواب پیروز باشد
محمد فقیه نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
یک سال است که باخموت محاصره است اصلأ مقاومت مردم اوکراین در تاریخ ثبت شد البته از نظر رسانه های گلوبالیستی ولی وقتی اوکراینی باقی نماند و ویرانه این مقاومت به چه معنایی خواهد بود یورو میدان بجای پیشرفت اوکراین آن را به دوران قبل از حکومت روس کی‌یف بر گرداند فکر کنم دوباره نیازمند حکومت دوباره خاندان روریک است اگر اشتباه نکنم شایدم ولادیمیر کبیر باید دوباره اونجا را بسازه و بوگاتیر های افسانه ای روسیه برند اونجا و دوباره رشادت کنند اگر اوکراین واقعا سرزمین مادری روسیه است پس نباید آن را ویران کند آقای ولادیمیر پوتین مگه شما قصد ندارید تزار جدید روسیه بشید آیا اوکراین مگر در قلمرو شما نیست پس چرا آن را ویران کردید مگر قرار نیست بعد از سرنگونی دولت کی‌یف بر آنجا فرمانروایی کنید آیا شما دوست دارید بر قبرستان سلطنت بکنید لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
چی نوشتی؟ خودت هم فهمیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
می دونستی که خیلی از کسانی که در زمینه ماوراء الطبیعه کار می کنند معتقدند پوتین تناسخ ولادیمیر کبیر هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
پرت و پلا. يكى به نعل يكى به ميخ. روسيه متجاوز است
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
منظور من را نگرفتی کنایه زدن به طرف ها
حامد الوفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
زلنسکی با مقاومت بی موردش داره پوتین رو به اهدافش یعنی زمین سوخته اوکراین می رسونه. شاید هم اهداف آمریکا و اسراِییل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
راست می گی. در برابر تهاجم دشمن باید تسلیم شد. مقاومت یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
يعنى ايران هم بايد مقاومت بى مورد نمى كرد و خرمشهر و آبادان رو مى داد به صدام؟
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
ران دسانتیس فرماندار فلوریدا روسیه را تضعیف شده و ارتش این کشور را رده پایین و فاقد توان تهدید غرب و اعضای ناتو دانسته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
روسها بیشتر کشته می دهند . بیشتر تسلیحات از دست می دهند بعد این اوکراینی ها هستند که خاک از دست می دهند . سران غرب برای مخاطبان به اندازه ی یک ماهی گلی شعور قائل نیستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
خوب است که چین در مقابل یکه تازی آمریکا ایستاده است.
این ایستادگی ها مجموعا فشار بر ایران را کمتر می کند
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
اتفاقاً هدف غرب وآمریکا فقط وفقط ایستادگی ومقاومت کشورهایی هست که با آنها مشکل دارند وانها راتحریم مکنند. باایستدگی اخرش مثل کوبا کره شمالی و...... میشن اگر ایستادگی نباشه که آخرش میشه ژاپن وکره جنوبی و آلمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
مرگ بر آمریکا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات